torstai 2. lokakuuta 2008

Sellainen työkaveri ja esimies

Olen työskennellyt Jaanan kanssa n. 2 vuotta, puoli vuotta siitä hänen alaisenaan. Jaana on työkaverina avoin ja helposti lähestyttävä. Esimiehenäkin hänelle oli helppo kertoa surut ja murheet. Jaana sai esimiehenä alaisen tuntemaan itsensä tärkeäksi osaksi yhteisessä palapelissä. Vaikka yhteinen työtaival onkin jo päättynyt, on yhteyttä edelleen pidetty ja iltaakin istuttu erilaisissa merkeissä.

Jaanan lapset ovat lähes samanikäisiä kuin omani ja on ollut hauska pähkäillä poikageenin tuomia yhtäläisyyksiä ja uhmaiän ongelmia kahvikupin ääressä työpaikan kahvihuoneessa.

Jonkin verran olen myös seuraillut Jaanan poliittista uraa, lähinnä lausuntoja lehdistössä, valtuustossa ja kaupunginhallituksessa, jo ihan työni puolestakin. Jaanalla on vahvoja mielipiteitä, jotka koskettavat espoolaisia perheitä ja heidän hyvinvointiaan. Suuren kannatuksen annan hänen ajamalleen "Jäähalli Espoon keskukseen"-idealle.

Jaanasta perheineen on kehkeytynyt myös, ehkä hieman yllättäen, "pientilallinen". Olen pitänyt Jaanaa hyvin kaupunkilaisena ja siksi olen suurella mielenkiinnolla kuunnellut tämän projektin kehittymistä aina kun Jaanan olen tavannut.


Heidi Lahtinen
Assistentti



*